07 augustus 2008

Na 20 mm regen


Niet van plan om vandaag te gaan fietsen, gisteravond waren de weersberichten dusdanig slecht dat het programma voor vandaag zou bestaan uit wat huishoudelijke bezigheden, variërende van afstoffen, stofzuigen, lappen, wassen enz. het was niet verkeerd gekozen want er viel heel wat in korte tijd en daarbij nog flink onweer dus ik voelde me redelijk gerust, totdat het weer droog werd. Zo rond de middag zag het er allemaal weer wat vriendelijker uit en had ik zelfs de euvele moed om wat wasgoed buiten aan de lijn te hangen, nou dat had ik beter achterwege kunnen laten want nauwelijks was ik binnen of het begon weer te tikken van neervallende druppen dus meteen maar weer naar buiten en alles vanaf de lijn in de droogtrommel gedaan. Omdat ik niet een hele dag bezig kan zijn op zo’n kleine oppervlakte, zo groot woon ik nou eenmaal niet, begon het toch wel wat te kriebelen om even te luchten en uit te waaien, die regen zal wel meevallen vanmiddag volgens de berichten. Omkleden en gaan, dus toch op weg, heel even maar, want na 46,7 km volgens de GPS was ik weer thuis. Gelukkig had ik de “kap” bij me en kon ik die gebruiken voor afdichting toen het wel erg hard begon te regenen, het was de bedoeling geweest om via Obdam een rondje te maken maar doordat de regengoden me niet welgezind waren ben ik maar eerder met een kleine omweg weer naar huis gereden en zo kwam ik niet verder dan die 46,7 km.

Geen opmerkingen: