21 mei 2014

Even heen en weer met een omweg









Gewoon weer een rondje uit de oude doos zou je dit kunnen noemen, even hier heen , even daar heen en je komt vanzelf weer thuis. Ik had vandaag een kleine opdracht, de zonnebril van Tiny even terug brengen en laat ze nou toevallig vandaag wat verder van huis zijn dus dan wordt het een paar kilometer meer. Op naar Oostzaan, maar omdat ik met de route naar Baarn in mijn GPS heb zitten klooien was die weg en nadat hij er weer in was gebracht besloot ik om meteen maar weer even te gaan proefrijden. Eerst stopte hij geregeld na Kwadijk en nu ging het goed en toen ik bij Edam was vond ik het wel mooi genoeg want ik moet naar Oostzaan en dan moet ik wel ergens afslaan in de goede richting. Mijn eerste kennismaking met een motorrijder was na het viaduct van Twisk naar Abbekerk, vermomd achter een zonnebril en onder een helm kon ik niet beoordelen wie het was maar uit de reactie kreeg ik het idee, hij kent mij, zou het Matthijs geweest zijn , ik weet het niet mogelijk hoor ik het t.z.t. Langs de A7 bij Benningbroek  werd met een heel koppel gewerkt om zoveel mogelijk pioenrozen te oogsten en het volgende moment dat ik weer het fototoestel in mijn handen nam was in “Het Twiske” ik dacht dat Nederland alleen maar zwart-bont vee had maar deze zijn behoorlijk van kleur verschoten. Aangekomen bij Tiny die in functie was als oppas-oma, was er meteen weer een heerlijk bakkie cappuccino . Na een broodje met de “club” te hebben gedaan zag ik wat mooie bloemen in de tuin en was Thomas, sinds 2x24 uur bezitter van zijn A- zwemdiploma, druk bezig met zijn vriendje oma’s vertrouwen in dat “papiertje” op de proef te stellen door nogal nonchalant  in een rubberboot te liggen. Alles ging goed en mijn vervolg was richting Middenmeer via wat omwegen o.a. de Zaanse schans enz. en richting Alkmaar. Onderweg nog even bij “Kippen-Dam” in Hoogwoud aan om wat kant en klaar gevogelte mee te nemen en zo kwam ik na 137 km weer heel en behouden thuis.

Geen opmerkingen: