07 mei 2014

Heel even maar.





Het was maar heel kort vandaag, met 40 km is het voorbij, nergens om een bakkie gewoon even een “benenstrekkertje”. Het regent vanmorgen even en dat geeft mij meteen het gevoel dat het niks zal worden vandaag. Maar toch de moed verzamelen en gaan met die banaan. Eerst naar “Kippen Dam” in Hoogwoud om wat gegrilde kippenpoten, netjes per 2 stuks in plastic vacuüm verpakt. Als ik toch in die buurt ben meteen door naar de Obdammerdijk waar meestal iemand thuis is maar Tom en Gerda zijn gevlogen. De dijk volgen naar Heerhugowaard, misschien dat de familie van Hattem nog teken van leven geeft. Inderdaad zowel Kees als Marian zijn thuis en is er ook koffie. Maar heel kort bijpraten en dan weer op huis aan maar eerst de “dierentuin” op de Smaragd in beeld brengen. Zwanen en Meerkoeten gedijen hier goed want er is een flinke gezinsuitbreiding waar te nemen. Eenmaal weer onderweg is het even “doorstoempen” en binnen no time ben ik weer in Middenmeer waar ik me voorneem om de volgende rit, bij goed weer, maar weer wat langer te maken.

Geen opmerkingen: