20 mei 2014

Oefen rondje of zoiets







Dinsdag en weer een kort verslagje van mijn bijna dagelijkse ritjes. In Onderdijk was de eerste korte stop, Dirk Steltenpool Pz. Ja inderdaad een zoon van ome Piet daarom Pz. Er is ook een andere Dirk Steltenpool maar die is van Jan, zodoende, maar deze Dirk had ik al een hele tijd niet meer gesproken dus dan sta je zo weer een tijdje te kletsen en komt ook de naam van zijn vroegere collega ter sprake  Piet Kunis. De rit naar Zwaagdijk gaat met een kleine omweg, even bij zus Margriet langs die in een periode is aangeland van bestraling enz. niet leuk maar ze blijft optimistisch. Op dat moment waren er ook nog twee andere zussen aanwezig dus gezellig “druk”. Van Zwaagdijk naar Zuidoostbeemster om bij Tiny even het gras wat korter te maken wat in een half uurtje ook weer was gepiept. En dan de verrassing, als Tiny thuis komt heeft ze een heerlijke zoute haring mee voor mij en dat van iemand die bijna standaard met een grote boog om een visboer heen gaat. Zou dat iets te maken hebben met echte liefde ? Zo rond 1 uur reed ik weer weg en ging over Middenbeemster om bij Cor en Truus aan te gaan omdat Cor vandaag of morgen uitslag krijgt van zijn laatste onderzoek, hopen dat het ook nu weer mee zal vallen, we wachten af. Vervolgens via De Rijp naar Schermerhorn  en dan afslaan bij de Obdammerdijk waar soms Tom en Gerda thuis zijn, nu niet dus. Het laatste stukje gaat dik voor de wind en als ik weer thuis ben geeft de dagteller 101 km aan en is het totaal ondertussen opgelopen boven de vier en zestig duizend kilometer n.l. 64.012 km en dat allemaal nog met de eerste ketting die nog steeds geruisloos loopt als je maar voldoende smeert. Onderweg maak je af en toe een foto zo kwam ik bij Margriet Aronskelken tegen en bij Tiny een kleurrijke hanger en de Fuut bleef rustig door “peddelen” toen ik inzoomde voor een foto en het fietspad langs de “Provincialeweg” vanaf Scharwoude blijft altijd mooi.

Geen opmerkingen: