13 mei 2014

Moeder en kind situatie onderweg







Heerlijk, wat was het weer mooi vandaag, geen regen en schone wegen al het vuil was weggespoeld door de regen die de laatste dagen was gevallen. In het begin dacht ik nog een moment dat het toch mis zou gaan maar nee het bleef droog en er kwam steeds meer zon. Het lag in de bedoeling om eerst even naar de “Zuidoost” te rijden en daar  het gras te maaien, een klusje van een half uurtje en dan door naar Obdam, beter gezegd met een flinke omweg over Obdam. Net voorbij Wognum zijn een paar dames bezig met de schapen van “Skeip” bij elkaar te drijven met medewerking van de hond wat voortreffelijk is gelukt.        Als ik bij Tiny kom wordt er eerst voor koffie gezorgd en na het tweede bakkie begin ik met het voorgenomen klusje. Het is inderdaad in een “poep en een zucht” gebeurd, vervolgens een broodje en dan weer verder in de voorgenomen richting. Langs Purmerend naar de Graftdijken zowel Oost als West en via de Zuiddijk en Westdijk naar Alkmaar, het gaat allemaal weer als vanouds, “rechttoe rechtaan en spurten met die banaan” wat is het toch een heerlijke bezigheid. Onderweg wel even stoppen om naar mijn mening een paar exclusieve foto’s te maken, een moeder en kind situatie in de natuur, merrie met veulen. Voorbij Alkmaar neem ik de dijk langs de Heerhugowaard richting het gemaal wat tegenwoordig is omgedoopt tot “Poldermuseum” jaren geleden zwaaide ome Piet hier de scepter en later zijn schoonzoon Cor, toen was alles nog in gebruikers situatie en werd het gemaal nog opgestart met handbediening en ging niet alles automatisch, tijden veranderen. Als ik op de Obdammerdijk kom bij Tom en Gerda volgen weer de nodige bakkies koffie en als we zijn bijgepraat maak ik de laatste kilometers vol naar Middenmeer waar de teller voor vandaag op 103 km blijft staan. Wat weer een heerlijke bezigheid, ik leef weer helemaal op. Niet dat ik de moed had verloren maar dit maakt weer zoveel goed.

Geen opmerkingen: