26 augustus 2014

De zomer is terug, tenminste vandaag.








Niets is zo veranderlijk als het weer, schreef ik gisteren nog dat de zomer afscheid aan het nemen was, vandaag begint hij weer aan zijn verlengging, wat een schitterende dag. Vanmorgen de eerste voorbereidingen treffen voor a.s. donderdag want dan is het weer zo ver en kan ik wat extra visite en aanloop verwachten. Het is nog licht bewolkt en hoe het verder komt moet ik afwachten maar tegen half 11 -  11 uur was ik zo ver dat ik meende dat ik wel een stukje fietsen als beloning mocht nemen. Eerst even naar Wervershoof langs de ondergelopen recreatieveldjes langs het IJsselmeer bij Onderdijk en dan constateren dat er niemand thuis is bij Ben en Riet. Dan maar door en naar Bovenkarspel waar ook familie woont. Ik neem wat wegen en paden binnendoor en ga op een bepaald moment via een voor mij nog nooit eerder bereden pad het z.g. Weelenpad. Dwars door het land over een lange brug en langs een kudde schapen en zo op naar mijn bestemming. Ook al fiets je veel meer dan 10.000 km per jaar (misschien wel meer als 14.000 km), dan sta je er van versteld dat er nog steeds paden zijn waar ik nooit eerder was, maar dit is wel weer leuk. In Bovenkarspel zijn ze wel aanwezig en dan volgt er uiteraard weer koffie en koek met een poos gezellig bijkletsen. Als ik mijn weg weer vervolg ga ik via Broekerhaven naar de dijk en volg die tot aan Hoorn waar ik voor het stadsgebeuren van de dijk af ga en via het fietspad langs de Provinciale weg naar Blokker ga, om dan via de “Rijweg” over Zwaagdijk weer naar Wervershoof te fietsen, maar ook de tweede keer is mijn jongste broer en aanhang niet thuis. Vanavond maar eens bellen hoe de vlag erbij hangt bij de familie, je moet van alles op de hoogte blijven zeg ik altijd, vanaf Zwaagdijk naar Medemblik is dezelfde route als vanmorgen en in “De Meer” neem ik de weg langs Agriport om na 85 km weer alles binnen de poort te parkeren.

Geen opmerkingen: