05 augustus 2014

Even "dwars" over en dan naar huis.









Vanmorgen eerst met de auto naar Sneek, op naar ”Lifelines” , ik had er echt wel moeite mee om niet met de fiets te gaan maar het verstand heeft gezegevierd, het is niet verstandig om 75 km te gaan fietsen zonder eerst te eten of te drinken. Het verliep allemaal heel vlot en om 10 uur was ik alweer thuis en kon mijn lege maag eerst wat proviand “toestoppen” wat heeft geresulteerd in een stevige fietstocht.  Ik had nog een paar Cd’s met wat bridgewerk die naar Gerrit en Marian in Wervershoof moesten als het zo uit zou komen, en dat was vandaag. Maar omdat ik ook even naar de Hondsbossche zeewering wilde werd dat een ritje oost – west. Na mijn spulletjes te hebben afgeleverd ben ik doorgegaan via Zwaagdijk waar ik een tijdje heb staan kletsen met Niek Langedijk en Theo Koopman, allebei te herleiden tot familie maar daar ga ik nu niet op in. Hierna weer verder en met heel wat omwegen reed ik op een bepaald moment richting Koedijk waar een natuurgebied heel wat ganzen en Schotse Hooglanders de ruimte geeft om zich te voeden en te “vermaken” in het water. En zo kwam ik in Schoorl waar ik via de Schoorlsezeeweg richting Hargen ben gereden, het was er druk, echt vakantiedrukte. Bij Hargen is het beeld linksom een druk strand met badgasten en rechtsom  een afgesloten “racebaan” om via de “Hondsbossche” naar Petten te fietsen. Het beeld van de “Strandjutter” is amper mee te vinden tussen alle geparkeerde fietsen en het hek wat de toegang afsluit. Het is ook hier druk, hoewel minder druk als afgelopen zondag, toen was het helemaal een volle boel. Na een paar foto’s de “banaan” andersom en naar de polder waar hier en daar een combine voor enorme stofwolken zorgt en mij zelfs een keer door zo’n stofwolk laat rijden om mijn weg te vervolgen die met 121 km een ten einde was.
 

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Ongelofelijk zoals de Honsbosssche in korte tijd is veranderd.