04 augustus 2014

Het was fysiek niet zwaar dus het mocht.






Zware fysieke inspanning (sport) zo veel mogelijk beperken. Dat staat er in de adviezen voor het vervolg onderzoek van “Lifelines” maar dan komt bij mij de vraag wat is zwaar ? Morgen moet ik voor een vervolg onderzoek naar Sneek en kan helaas moeilijk met de fiets gaan, om dan voor 9 uur aanwezig te zijn en dan nog helemaal nuchter ook, is net iets te veel van het goede. Omdat ik twijfels had over de vraag wat is “zware fysieke inspanning” mag ik dan vandaag dan geen rondje fietsen ? Niet als dat zwaar is, maar dan ga ik vandaag rustig aan. Tiny vroeg meteen al,  ”Kan jij dat wel ? “ Het ging, maar eerlijk is eerlijk, ik moest me wel 10 keer inhouden maar het is grotendeels gelukt. Helaas heel even ging ik in de fout, ik was voor een op en neer ritje naar de “Zuidoost” gereden waar Tiny visite uit Nw.Sealand had, haar zus Franceska is over en verblijft enkele dagen in de “Zuidoost” en toen ik, na een bak koffie weer op weg ging naar huis en de Oostdijk opreed zag ik in mijn spiegeltjes een wielrenner naderen die enorm zijn best deed om een Quest in te halen. Toen hij steeds dichterbij kwam heb ik de “gaskraan” heel even open gedraaid, dus ging ik in de fout, en was hij, toen ik goed en wel ruim boven de 52 km reed snel uit zicht verdwenen en kon ik weer in rustiger tempo mijn weg vervolgen. Via een ommetje naar De Rijp enz. en na 90 km was ik weer binnen en kon voor mij zelf vaststellen dat het fysiek niet zwaar was geweest.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Hoi Pe,
Te zware lichamelijke arbeid is voor niemand echt goed, zeker niet voor ongetrainden. Maar zo'n tochtje in lekker fietstempo is over het algemeen alleen maar goed voor lijf en leden.