14 augustus 2014

Weer een boerderij gesloopt











Ik beleefde vandaag weer van alles en nog wat, niet echt spectaculair maar het was weer mijn dag. Vanmorgen eerst Tiny even ophalen en naar het startadres brengen voor/van de “Vrouwendag”, wat is dat nou weer hoor ik sommige mensen zeggen, nou gewoon een dag dat de zussen en schoonzussen een dagje uitgaan. Iedereen moest aanwezig zijn met fietsvervoer dus de dames gaan een stukje fietsen en daarna  ???? dat is allemaal aan de organisatie. Ik ben naar huis gegaan en heb daar eerst nog wat proviand ingeslagen en na omkleden richting  Aartswoud om via het zeer verlaten “Blôte bienepad” naar Abbekerk te fietsen, het is wel mooi om over de brug langs het uitkijktorentje te rijden enz. Ik bedenk dat ik wel via Hoorn langs de dijk kan gaan net zo’n rondje voor vandaag. Als ik vlak voor Hoorn kom zie ik wat vreemde bouwsels, o gut er is kermis zal het er niet te druk zijn ? Gelukkig mijn route langs de buitenkant is helemaal publiekvrij  en ik zit zo weer op de dijk langs het IJsselmeer waar ik voor de wind geregeld tussen de 40 en 47 km kan rijden. Er varen weer diverse mooie bootjes en dat geeft altijd weer leuke plaatjes. Via Enkhuizen enz. op naar Medemblik. Ik neem weer de route via de Oudelanderweg (tegenwoordig Nieuwlanderweg) en zie dat ik “bijna” te laat ben. De boerderij die op het perceel, waar nu Microsoft aan het bouwen is, wordt gesloopt en wel in een “moordend” tempo, de laatste pachter van het perceel landbouwgrond  en ooit woonachtig in deze boerderij is op de hoogte gebracht van de rigoureuze laatste handelingen en is komen kijken met zijn vrouw, Reinier en Leny Muller zien met bijna lede ogen hoe alles voor de vlakte gaat, het is weer een boerderij minder in de polder, wat zal er allemaal nog volgen. Ik heb nog een paar foto’s gemaakt en ben toen doorgegaan naar Middenmeer waar ik 94 km als totaal op de teller zag staan voor vandaag.

Geen opmerkingen: