01 december 2014

Koud hoor .......






Jullie wisten het natuurlijk al, het is hartstikke koud. Maar ja m’n gevoel of noem het verslaving heeft me toch naar buiten gelokt waardoor ik toch weer een klein stukje moest fietsen. Even op en neer naar Obdam en dat is gelukt maar echt ik vond het “hufterig” koud. Mijn fototoestel was wel mee, maar de GPS was thuis gebleven en zodoende leek het me wel leuk voor een keertje om het GPS programma van “Endomondo” , die mijn kleinzoon op de smartphone had gezet, te gebruiken en bekijken wat dit programma registreren zal. Alles kwam erbij te staan zelfs hoeveel calorieën ik had gebruikt, klopt volgens mij niks van als ik op 46 km maar klein 400 cal. verbrand of verbruik dan was ik allang 200 kg geweest en het blijft al jaren rond de 78 kg “zweven”. In Obdam was Gerda thuis en samen aan de zoveelste koffie voor vandaag met een stuk gevulde speculaas/banket. Terug maak ik zoals gewoonlijk een klein ommetje en ben via Spanbroek, Wadway en Wognum gegaan. Eenmaal in Lambertschaag even stoppen bij het  “Groene kerkje” en 100 meter verder de Westfriese uitdrukking van de “oude bakkerij”. In de polder kwam ik weer een keer voor een berg afval terecht, vorige week werd er ook een kas leeg gehaald en lagen de oude voedingsbodems die het voedingssubstraat krijgen toegediend voor de paprika’s of tomaten dwars over het nieuwe fietspad en nu moest ik uitkijken langs de weg. Maar ik kwam weer veilig binnen en bedacht dat het voor morgen wel beter mag zijn wil ik gaan.

Geen opmerkingen: