15 december 2014

Wisselvallig weer





Het weer is vandaag zeer wisselvallig, vanmorgen toen ik de linker-voorband even zou vervangen voor één waar de lucht niet direct uit zal lopen, dus hij was lek, reed ik de fiets naar buiten en gelukkig was het binnen 5 minuten klaar , wat een plensbui. De lekke band zou ik binnenshuis even plakken maar bij controle bleek het lek net naast het ventiel te zitten, niet aan beginnen en meteen wegdoen. Maar door dit gegeven leek het me verstandig om de net geplaatste nieuwe band nog maar eens te controleren naast het velg-lint bij het ventiel, er was niets bijzonders te zien dus weer plaatsen en op druk brengen. Nog maar amper klaar moest ik vluchten voor een enorme hagelbui en meteen stond mijn besluit vast, voorlopig binnen blijven . Maar ja als de zon later schijnt en de verleiding toch wel erg groot is besluit ik zo rond 12 uur toch maar iets zinnigs te doen en dat zal dan inhouden dat ik een klein rondje ga maken. Ik had gehoord dat het bij zus Margriet toch niet helemaal rozengeur en maneschijn is dus zal ik in die richting gaan, een “op en neer-tje” naar Zwaagdijk. Langs de dijk van de Wieringermeer naar Medemblik schijnt de zon nog volop en later bij Onderdijk is te zien dat er al behoorlijk wat regen is gevallen het wordt een waterige omgeving richting surfterrein. Bij Margriet is het inderdaad niet zo jofel maar haar stemming is daar in tegen helemaal anders, ze praat ongeveer zo dat de “rafels aan d’r mond hangen” dat zei een buurjongen vroeger altijd als iemand aan één stuk door kletste. Ze opende de deur al voor ik uit de fiets was en vroeg of ik ook trek in soep had, ze zag me aan komen. Na dit bezoekje ben ik nog even “noodgedwongen” blijven zitten omdat het weer flink regende maar toen de zon er weer bij kwam ben ik met een kleine omweg weer richting huis gegaan. Via Benningbroek waar ik nog even een foto heb gemaakt van de boerderij waar ik ooit achter het linker raam heb gelogeerd bij ome Arie en tante Truus maar dat is ook al zo’n 65 jaar of meer geleden, nou niet zeggen wat is ie al oud want ik voel me nog steeds bij de jongere garde horen, hoe de grens daarvoor ook mag zijn ingesteld. Maar goed, na 50 km was ik toch weer binnen en heb onderweg ook nog een paar buien afgewerkt.

Geen opmerkingen: