26 november 2015

De 10 jaar zijn "vol".














Vandaag het jubileumjaar “vol fietsen”, inderdaad het klinkt gek maar het was wel zo. Vandaag ben ik officieel 10 jaar Quest-rijder en met wat restjes van gister en vandaag is het precies 139.276 km geworden. Vanmorgen eerst nog regen maar het werd al snel droog en zonnig. Als eerste via Obdam om Tom en Gerda te feliciteren met hun zoveelste kleinkind, als  Amsterdamse geboren bij Wouter en Kate. Ik ga met wat omwegen naar Obdam en zie dat de “uiterwaarden” langs de ringsloot zijn ondergelopen er is ook veel water gekomen de laatste dagen. Even verder zie ik de vaste kern van menige kerstmaaltijd weer langs de dijk lopen, die arme dieren hebben geluk dat hier weinig auto’s langs komen anders konden ze weleens eerder op het menu staan. En dat het windstil is blijkt wel uit het spiegelbeeld van de molen. Al dwalende passeer ik iets wat ik al eens eerder heb gefotografeerd, maar toen zat er alleen maar een gat in het dak, nu is het bijna einde oefening, alleen de schoorsteen lijkt alles te overleven. Bij Grosthuizen is de afwatering ook al niet zo geweldig, een heel stuk is onder gelopen. Als ik in Hoorn kom fiets ik naar, en over het terrein, van de voormalige gevangenis, “De Krententuin”, helemaal achterin ligt de “Halve Maan”, een ouwe bezienswaardigheid die mij niet veel doet, wel weet ik dat dit een hoop geld kost voor de gemeenschap in Hoorn. Ze zijn nu met wat onderhoud bezig denk ik, anders stond er niet iemand hoog in de mast met wat touw. Als ik van het terrein af ga maak ik nog een foto van de achterkant van de “bajes” en bij de brug van het portiershokje  “De Krent” met uitzicht op de “Hoofdtoren”.  Als ik via de dijk in Enkhuizen kom zie ik de ingang van het “Pietendorp” waar vorige week een stelletje aanhangers van de anti zwarte Pieten beweging de huid werd vol gescholden omdat ze een kinderfeestje kwamen verstoren, in mijn ogen moeten al die aanhangers in de zak zoals dat vroeger ging. Het is nog steeds heerlijk weer en het laatste stukje op Andijk moet ik me even inhouden omdat passeren wat moeilijk is. Als ik thuis ben staat de teller voor vandaag op 111 km en weer was het heerlijk en ontspannend.

3 opmerkingen:

Belle zei

Gefeliciteerd met je jubileum! Het lijkt wel of het weer er rekening mee heeft gehouden: een heerlijke zonnige dag tussen allemaal dagen met veel regen in.

Piet zei

Ik zie dat Noord-Holland inmiddels ook aardbevingsgebied is.

Gert Reilink zei

Van harte met je tien jarig jubileum. Op naar de volgende 139.000 km