20 november 2015

Heel klein ........in de regen.




Vrijdagmorgen 20 november 2015 en toch nog een toertje gemaakt, het was maar kort maar je moet van de gelegenheid gebruik maken. Achteraf denk ik, was ik maar gewoon thuis gebleven. Tiny is vanavond weer thuis dus ik had een klein beetje een “vrije” dag en bovendien werd het hoog tijd dat ik bij zus Margriet op visite zou gaan, daar ben ik al een tijd niet geweest en alleen telefonisch contact is ook niet alles. Ik ging van huis met hier en daar een  “pik” zon, niet overdreven veel, maar hij was er af en toe. Opgewekt van huis dus, maar na een paar kilometer kreeg ik de eerste druppels en dat werd geregeld afgewisseld met even droog en dan weer een buitje en zo kwam ik via Midwoud en Nibbixwoud op Zwaagdijk. Bij Margriet was meer visite, ook onze jongste zus Lia was aanwezig. Met Margriet gaat het naar omstandigheden redelijk, ze is in ieder geval optimistisch en positief. Als ik na koffie met banket weer richting Middenmeer ga regent het weer pittig en besluit ik om de kap maar tevoorschijn te halen dus met de “deksel” erop ga ik naar huis. In de Wieringermeer is het later weer even droog en maak ik nog even een paar foto’s van het hedendaagse beeld van de polder, de boerderijen met rooie daken raken steeds meer op de achtergrond en “glazenhuizen” met stoom afblazende verwarmingsketels vormen steeds meer het polderlandschap, jammer, maar we moeten met de tijd mee. Als ik de laatste kilometers afleg heb ik gelukkig de “deksel” er weer op want die laatste bui is niet mis, ook niet na 47 km.

Geen opmerkingen: