11 november 2015

Op en neer naar Oostzaan.










En weer is ie thuis en weer heeft ie genoten van alles onderweg, weinig wind geen spatje regenen en redelijk droge wegen. "Oppasdag" voor Tiny en dan is op en neer naar Oostzaan net zo’n ritje. Eerst had ik nog gereageerd op een aanbod van een GPS die aangeboden werd door Wijnandt uit Veendam, maar helaas ik was te laat, die van mij valt af en toe zomaar een stukje uit en toevallig gebeurde dat ook vandaag weer over een stuk van 3  a 4 km.          Maar goed even op en neer naar Oostzaan had ik mezelf beloofd en zo reed ik via de bijna vaste route richting het zuiden, dwars door de Beemster tot aan het Noordhollands kanaal en dan via het fietspad naar Purmerend. Aan de overkant is men bezig met onderhoud aan de molen die aan het kanaal staat, een koud klusje lijkt mij, ja ook dat hoort erbij. In ‘t Twiske passeer ik iemand in een scootmobiel die iets zegt wat ik amper versta dus remmen en stoppen, “Je valt goed op in dat gele ding” dat was het wat de man zei, en zo ontstond er een heel gesprek. Ondertussen werd ik gebeld door Patricia, even een ander onderwerp en daarna ging ons verhaal weer verder. In Oostzaan zag ik nog een heel perk met bloeiende dahlia’s en dat nodigde meteen weer uit om een foto te maken. Terug ga ik via de Zaanse Schans en Wormer en maak zo weer een leuk rondje van uit en thuis 129 km.

Geen opmerkingen: