17 november 2015

Lek, fietsen en nagenieten.


Het lek was snel gevonden

En zo zag het er van binnen uit.

Ik zag de zon  van voren

maar naar achter was het wat somberder

De plaatsing in "Binnendijks"van de Beemster

Een rot plaats van de auto maar voor de mannen wel veiliger.

Rechtsom een lichte puinhoop

Linksom een grote puinhoop

Het ging weer goed vandaag, ja wanneer eigenlijk niet, het gaat altijd goed. Neem het zoals het komt , geniet van elk moment en bedenk dat er zoveel situaties en dingen zijn waar het veel slechter is. Je zou haast beginnen te denken aan een heel oud liedje zo van “Zoek de zon op dat is zo fijn” nou zonder zon gaat het ook als je de stemming er maar in kan houden en dat lukt mij vrij aardig. Eerst een lieve buurvrouw die aanbelt en een prachtige bos bloemen komt brengen, ”Gefeliciteerd met het jubileum, dat jullie elkaar al 10 jaar kennen” je zal maar zulke buren hebben, fantastisch toch. Dan later omkleden en een ritje maken, even naar de “Zuidoost” lijkt me redelijk, de zon komt er bijna door. En net als ik buiten het dorp ben is die zon er, maar als ik achter me kijk in de spiegeltjes is het heel iets anders, stoppen en een foto maken lijkt me het beste bewijs. Laatst had ik een foto gemaakt en naar een plaatselijk blaadje in de Beemster “Binnendijks” gemaild en zowaar hij stond er deze week in had ik van Tiny gehoord, leuk. Het is er altijd gezellig, bijpraten onder het genot van een bakkie en later een broodje eten en als alles is gepasseerd ga ik weer richting Middenmeer met, zoals gewoonlijk, een ommetje. En tijdens dat ommetje kwam ik ook weer langs de brug waar ze gisteren wat ongelukkig de auto met aanhanger hadden neer gezet, helaas 24 uur later zijn ze nog net zo ver en staat de auto bijna op dezelfde plaats. Later bedacht ik, het is helemaal niet zo gek dat hij daar staat, alle auto’s remmen behoorlijk af want je kan er nooit een tegenliggers zien door de hoogte van de brug en zo is het voor de mannen, die een reparatie uitvoeren, wel zo veilig. Rob reageerde gister op het filmpje dat ze behoorlijk in de weg stonden op dat punt, hij heeft gelijk maar bij nader inzien, ….. zij hebben voor mij ook gelijk. Wat ik gister nog niet had vermeld, maar later wel op Facebook had aangegeven, was het volgende, toen ik op 1 km van huis onder de A7 doorreed via het fietstunneltje hoorde ik meteen een getik bij het achterwiel, meteen die laatste kilometer zo snel mogelijk zien thuis te komen en inderdaad gisteravond na een controle werd alles duidelijk, hier helpen geen latexspuit of winterbanden tegen. Het was al met al weer een heerlijk ritje vandaag wat net over de 90 km ging. En de Kerkhoflaan bij mij om de hoek is voorlopig nog onbegaanbaar.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Vanuit de hoek van de werkmannen bekeken is de plaatsing van dat busje inderdaad logisch, heb ik me gisteren toch nog redelijk diplomatiek uitgedrukt door de plaatsing te omschrijven als "strategisch".......☺ ☻

Groeten, Adri.