03 november 2015

Weer een superdag.







Deze dag heeft een speciaal tintje, 52 jaar geleden werd ik voor de eerste keer vader, om kort te gaan vandaag is mijn zoon jarig. Maar dat was geen rede om niet even een rondje te fietsen, ik ga er straks even heen, hij woont vlakbij. Het ritje van vandaag ging bijna via een vaste route, naar de “Zuidoost” je kan je trouwens ook onderhand gaan afvragen welke route niet tot de categorie “vaste route” behoort, ik ben in Noord-Holland al zo vaak hier en daar geweest en dan krijg je dat, wel steeds zoveel mogelijk buiten de verkeersdrukte om, daar houd ik niet zo van. Eerst even 25 meter lopen en om de hoek kijken wanneer ik weer via de Kerkhoflaan kan gaan vertrekken, nou voorlopig dus niet zoals op de foto is te zien en als je dan de andere kant opkijkt en je ziet geen auto alleen zon dan is het niet zo moeilijk om een route te kiezen. Ik ga recht toe recht aan zoals ze soms zeggen en in no time was ik bij Tiny. Dan volgen de gebruikelijke rituelen, koffie, koek, kletsen een broodje enz. en dan weer op huis aan. Ik ga via het fietspad langs het Noordhollands kanaal, dus via West en Oost-Graftdijk en verder via de Westdijk richting Alkmaar. Nog even door een stukje “Park van Luna” in de Heerhugowaard en dan langs de dijk naar Middenmeer. Langs de Oostdijk van “De Waard” heeft een rietdekker een stukje vakwerk afgeleverd, mogelijk is het riet in de uitverkoop want iets verder heeft deze molen ook een nieuw jasje gekregen. Al met al weer een prachtig ontspannen toertje van net geen 100 km, slechts 99,5 km deze keer.

Geen opmerkingen: