19 november 2015

Glas, wind en geen water









Mijn verwachting voor afgelopen week was niet hoog gesteld, alle dagen regen en veel wind dus van fietsen zal wel niet veel terecht komen, maar alle dagen was het heerlijk om een rondje weg te trappen. Vanmorgen ook weer even los kunnen gaan, zomaar ergens heen zonder vaste doelen. Toen ik eenmaal van huis was bedacht ik dat ik wel weer eens een keer bij Kees van Hattem langs kon gaan, het werd inderdaad er langs gaan, er was geen teken van leven te bekennen in de Heerhugowaard. Ik heb nog wel even een foto gemaakt van een mooi oranje bloemetje bij de entree. Voor ik echter in “De Waard” aankwam was ik al een keer uit de fiets gegaan, net buiten de polder bij het “bushokje” van de halte Groetpolderweg, was een begin van jong terrorisme te zien, werk van iemand die gefrustreerd was en dan iets doet waar een ander hem niet kan zien. Ik ben maar uit gestapt en heb de Quest buiten de glasscherven om door het gras geduwd om een mogelijk lek te voorkomen. Onderweg langs het water kwam ik er achter dat er toch wel een pittig windje stond, uitkijken en je stuur goed vasthouden dan komt het allemaal goed. Bij de oversteek ter hoogte van Noord-Scharwoude draaide er iemand op de weg en toen ik dichterbij kwam zag ik dat het ook een ligfietser was die, op een voor mij onbekend voertuig, snel een goed heenkomen zocht. Maar goed is was al in “De Waard” en trof dus niemand aan op de Smaragd en ben toen maar doorgereden richting Alkmaar en al dwalend kwam ik via de Groeneweg in Graft. Dan richting Grootschermer waar ik nog even ben gestopt voor een foto van een beeld van kunstenaar Nic Jonk om later bij Schermerhorn richting Avenhorn te pakken waar bij een agrariër op het erf een enorme berg suikerbieten lag, dat beeld zie je momenteel op heel veel plaatsen. Nog een klein “rukkie” en ik ben weer op bekende bodem in de Wieringermeer, klopt ik ben weer thuis na 97 km één keer een paar spatten en goed opletten met de wind, verder weer een super ritje gemaakt wat de totaalstand van deze Quest nu op 84.639 km heeft gebracht.

1 opmerking:

Jos zei

Dat is een Hase met stroomlijn, ik meen een Kettwiesel maar zou ook een
Lupus kunnen zijn