18 november 2015

Stormachtig











Een winderige dag vandaag zo heb ik het ervaren, gelukkig geen trammelant maar ik moet wel toegeven dat ik een paar keer links heb gereden omdat de sloot rechts me af en toe te dichtbij kwam en niet omdat ik daar naar toe stuurde maar soms werd ik een beetje gestuurd. Eerst maar een richting de haven op “De oude zeug” een haventje langs de dijk van de Wieringermeer waar de windmolen bladen worden gelost die voor de windmolens bij Urk worden gebruikt. Er was weinig drukte dus meteen maar doorrijden, even verder kwam ik een ongewoon beeld tegen voor een Wieringermeerboerderij, een hele “kudde” alpaca’s, op de dijk liepen er een stuk of 8 maar dit is een interessanter beeld. Als ik weer verder ben gereden passeer ik “De Ambtenaar” de enorme windmolen waar Medemblikkers zich vaak aan storen. En aan de andere kant van de dijk in het IJsselmeer staan nog 4 windmolens waarvan er één zijn bladen is kwijtgeraakt en de eigenaar heeft mede daardoor naderhand maar besloten om ze allemaal op termijn weg te halen. Staande bovenop de dijk maak ik meteen maar een paar foto’s naar “beneden” en naar ”boven”. In Wervershoof zie ik dat Ben enorm zijn best doet om de ramen te lappen wat hem uitstekend is gelukt. We kletsen heel even en daarna ga ik nog door naar Aad en Ans en tot slot nog naar Obdam. Ziezo ik heb m’n best weer gedaan en maak mijn ritje af door naar Middenmeer op te stomen waar ik de 80 km heb volgemaakt en thuis gekomen de slang uitrol en de fiets, ik schat zo’n 10 kg, lichter heb gemaakt er zat zoveel prut in de wiel-kappen, spuiten maar en morgen alles invetten en oliën. 

Geen opmerkingen: