07 februari 2019

Ben ik verstandig aan het worden ?



Een stralend blauwe lucht en niet met de fiets weg hoe is dat mogelijk ? Heel simpel uit te leggen, te harde wind, niet het tegen de wind fietsen maar als de wind op de zijkant komt dan is de kans om op zijn kant te gaan levens groot aanwezig. En met de vele dijken en sloten in mijn fietsomgeving leek het me veiliger en verstandiger om m’n gemak te houden en thuis te blijven. Ja en wat ga je dan doen, stilzitten is niet mijn sterkste kant dus eerst maar een rondje lopen om het dorp heen ruim 4 km, is ook niet tijdrovend.
Nieuwe rubberringen

Nieuw en oud is goed te zien

"Afgeschreven"

Vies en vuil

Vooral in de wielkasten, bagger.

Laat ik de Quest maar van nieuwe rubberringen voorzien die om het tandwiel onder de stoel zitten. De laatste tijd had ik het idee dat hij iets luidruchtiger werd dus dat zal de oorzaak wel zijn en dan meteen maar even de wielkasten uitspuiten wat achteraf gezien een nuttige bezigheid is geweest.
Als nieuw en ....

...een stuk lichter.

Drogen in de wind
En zo was ik toch nog weer heel nuttig bezig en kan hij nu achter het huis in de wind en zon weer wat opdrogen, straks nog even met de oliespuit hier en daar langs en dan doet hij het wel weer een hele tijd bijna geruisloos.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Nuttig bezig Pé