13 februari 2019

Langs wat familie en verder niets


55 km

Vandaag een kort ritje, langs wat familie en verder weinig spectaculairs onderweg. Als eerste naar Zwaag en bij zwager Leo kijken hoe het gaat, het blijkt dat alles weer ongeveer op de regel is en hij is op weg naar de 100 zullen we maar zeggen. Door wat veranderingen met de afslag naar Zwaag kom ik op een stukje weg waar ik nog maar één keer eerder heb gereden onder het viaduct door en als ik dat een fietser inhaal en naar rechts kijk meen ik een vroegere dorpsgenoot te herkennen. Op mijn vraag of hij Otsen heet krijg ik een bevestigend antwoord, inderdaad maar wie ben jij dan ?  En zo ontmoet je weer iemand die ik zeker al in geen 60 jaar meer heb gezien. Na een kort oponthoud vervolgen we allebei onze weg weer richting Zwaag. Nadat ik bij Leo en Riet koffie heb gedronken rij ik ook nog even naar zus Ria in Blokker en daarna naar Zwaagdijk bij zus Margriet die ook vandaag “gevlogen” is.
Het blijft uitkijken ook op het fietspad

Somber weer als de zon ontbreekt

Weer een boerderij minder aan de Tussenweg

Op de bouwplaats waar Google komt

Het wordt enorm groot
Tot slot nog bij Aad en Ans aan in Wervershoof om via Medemblik weer de polder in te gaan en over de Tussenweg langs de bouw van Google. Nu even serieus zoeken op het bord bij één van de ingangen en inderdaad naast alle verboden ook het verbod om te fotograferen, uiteraard op het terrein maar daar kom ik dus niet. En zo kwam ik weer thuis na 55 km , kort maar wel gezond zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen: