27 februari 2019

Nogmaals zonnig



Wat is het toch een genot om als mooi weer fietser te boek te staan, het is daarom goed dat niet alle dagen zo zonnig zijn en dat het ook wel eens regent of te hard waait voor de Quest dan ben ik tenminste ook nog wel eens thuis. Het lijkt er op dat dit voorlopig de laatste dag is met uitzonderlijk mooi en zonnig weer, ’t zal wel, maar wat heb ik ervan genoten, gisteren op en neer naar Friesland en vandaag het vertrouwde H.E.M. rondje. Via Berkhout, misschien zijn Lida en Ben thuis, niet dus en dan ga ik meteen door om, deze keer via Schardam, de dijk op te zoeken. Vermakelijk is wel als ik bij Schardam omhoog kom op de doorgaande weg dat er twee wielrenners meteen in de beugels gaan om dat gele ding dat voor ze rijdt even in te halen wat helaas voor ze niet lukt, gewoon wat dichterbij laten komen en als ze denken “we hebben hem” dan langzaam het tempo opvoeren, kop over kop en alles op alles zetten, jammer jongens die bijna 60 jaar leeftijd verschil helpt jullie niet.  

In Hoorn even het “Houten Hoofd” oprijden en aan het eind een foto maken van de twinkelende sterren in het water richting de haven uitgang. Er komt een meneer aanlopen die oordeelt dat het een mooi voertuig is en zo raken we aan de praat, hij komt uit Haarlem en is een fanatiek fotograaf, helaas heeft de man pas heel kort geleden zijn partner verloren en zoekt nog de juiste weg om hier mee om te gaan.
We vervolgen later ieder onze eigen weg en zo kom ik na Hoorn weer op het vervolg van de dijk richting Enkhuizen op het water zie ik weer een man in een kano, het is niet mijn bekende kano-man uit Bovenkarspel zie ik later als ik de foto inzoom op ware grootte.


In Enkhuizen is het rustig als ik via mijn vaste pad de uitgang van de “Haringstad” op zoek en de dijk vervolg richting Andijk, Wervershoof in dan Medemblik, de lucht is hier net zo blauw als het water. In Middenmeer wordt land klaar gemaakt op een typische manier, ik zou haast denken dat er asperges
geteeld gaan worden en dat alles na 97 km, voorlopig even rust na vandaag, ander belangrijker dingen hebben nu eenmaal voorrang. Wat gaan er een  trouwens een hoop calorieën door met zo'n simpel ritje volgens de huidige techniek .

Geen opmerkingen: