22 februari 2019

Heel kort naar Alkmaar en terug




Hoe is het mogelijk hij fietste ook vandaag nog, heel simpel Tiny had voor vandaag iets anders te doen en zodoende had ik een “extra” vrije dag. Mijn standaard programma viel even in het water maar een oplossing was heel snel gevonden.

Als eerste via de Obdammerdijk gaan en dan kom ik langs de molen bij Hoogwoud, “De Lastdrager” die staat er al net zo belabberd bij als de molen op Wieringen die heeft maar 2 wieken evenals de molen in Blokker die ook de helft kwijt is, alles heeft zijn onderhoud nodig en dat is met molens al niet minder.

In Obdam is het stil en zodoende meteen de weg vervolgen richting Heerhugowaard en dan via Sint Pancras naar Alkmaar om nog een keer te kijken bij het appartement waar mijn zoon Gerard en schoondochter Marjon binnenkort hun intrek nemen, het is echt helemaal op de rand van Alkmaar want het bord staat gelijk met de voorkant van dit gebouw. Het zal niet gemakkelijk zijn om de fiets hier veilig te parkeren, er is geen “binnen” of eigen erf. We zien wel hoe dat t.z.t. is op te lossen.
Ik vervolg mijn ritje weer en ga via het Geestmerambacht waar tientallen honden worden uitgelaten. Richting Broek op Langedijk brengt me weer op koers naar Middenmeer waar ik na 71 km weer binnen sta.

Geen opmerkingen: