26 februari 2019

Zonnig toertje

171 km


Gisteren kwam het er niet van omdat ik even mocht helpen met de op handen zijnde verhuizing van Gerard en Marjon van Middenmeer naar Alkmaar, ja van een dorp naar de stad, maar het ligt helemaal aan het dorp Sint Pancras vast dus ze blijven “gewoon”. Vandaag kon het dus weer even en dan meteen maar op en neer naar Oudemirdum. Om goed half 8 van start en vanmiddag om 3 uur weer thuis met zoals ik thuis zag een gemiddelde van 30,5 km p/u, viel me eigenlijk tegen omdat ik op de rechte stukken toch aldoor ruim 35 á 36 op de teller zag. Maar door de dorpen en afslagen en niet te vergeten bij Den Oever dan gaat het gemiddelde snel omlaag, maar het was wel weer een heerlijk ritje. 




Een hele serie foto’s maken veel duidelijk denk ik, het was niet helder over het water en  bij moest ik wel even een paar foto’s maken van de “Gezinsuitbreiding” één kuiken bij de krielkippen. Schoonzoon Siebo bouwt rustig voort aan de fietsenstalling voor de gasten die in het zomerhuisje zullen verblijven komende zomer .





Terug ga ik via een kleine omweg langs het Mirnserklif en door Stavoren waar de trein heel langzaam binnen rolt op zijn eindpunt.


Ook het bouwwerk met de omgekeerde boerderij staat er nog steeds maar of er ooit in gewoond gaat worden, ik wacht maar af. Weer iets verder zie ik alweer heel veel lammetjes, echt voorjaar.

En bij Den Oever sjouwt Johan nog altijd met “steentjes” ’t is een slag maar het blijft voor mij beulenwerk. Thuis kan ik vaststellen dat de kilometers serieus worden genoteerd met een niet noemenswaardige afwijking van 530 meter op 171 km.

Geen opmerkingen: