15 juli 2019

Een kind schreef iets wat mij raakte.



De plannen waren voor vandaag waren heel anders, ik had n.l. het plan opgevat om via Velomobiel in Dronten meteen door te rijden naar Kampen om bij “mijn vriend van langs de weg “ Albert van Dijk, aan te gaan. Gelukkig realiseerde ik me op tijd dat Velomobiel op maandag gesloten is dus de rit ging niet door wanneer de volgende poging is weet ik nog niet het zou zomaar morgen kunnen zijn, ik zie nog wel. Dan een ander rondje en dat is nooit een probleem het is gewoon “gaan met die banaan” en dan zie ik later wel waar ik allemaal heb gezeten. Ik zoek bij toeval een route waar ik al een hele tijd niet was geweest,

Kolhorn Barsingerhorn enz. ik liep het een beetje op want op een bepaald moment was het fietspad afgesloten en moest ik een stukje terugrijden om mijn weg te vervolgen naar het kapelletje op de Keins.

Ik was hier al veel vaker geweest o.a. ook een keer met Kees van Hattem, het is bijna niet voor te stellen dat dit simpele kleine bedevaartsoord altijd mensen trekt die met een gebedje en een kaarsje hun wensen kenbaar maken aan “het hogere”. Ik zag er ook een schrift liggen waar de bezoekers aantekeningen in kunnen maken. Het laatst geschreven stukje deed mij wel wat, een kindje schreef het volgende zoals op de foto is te lezen, een diep geloof en vertrouwen spreekt hieruit.

Mijn weg vervolgend kom ik steeds dichter bij de kust en via Grote Keeten draai ik de bekende route op om via Callantsoog richting Petten te gaan, het is zeker niet druk ondanks dat het volop vakantie is, de lage temperatuur en af en toe een paar spatten regen houden de vakantiegangers wat verder van de kust en het water denk ik.
Een rondje door de bossen en duinen rond Schoorl als extraatje brengen mij richting Schoorldam met zijn plaatselijke ophaalbruggetje om dan via Noord-Scharwoude op huis af te gaan waar de teller deze keer 93 km aangaf.

Geen opmerkingen: