22 juli 2019

Nog niet te warm



Wat een dag en ze worden nog mooier de komende dagen, dat de temperatuur dan boven normaal gaat is iets wat we toe krijgen, boven de 30 gr. is niet direct aantrekkelijk maar laten we daar nou maar eens niet over “teuten”. Vandaag was het ideaal fietsweer, een beetje wind zou je nog kunnen noemen als lastig maar wat zou ‘t. Eerst vanmorgen even naar Kippen-Dam in Hoogwoud, onderdelen van kip halen voor een verjaarfeestje van morgen. Als dat is geregeld ga ik een bakkie doen bij mezelf en vervolgens omkleden voor een ritje naar “ik zal wel zien” het werd het HEM- rondje met een uitloper om de tocht aantrekkelijk te maken.


De ervaringen onderweg zijn weer divers, ik kon wel merken dat het bermgras niet gemaaid was en dat het in mijn geval wel even prettig was, uit de wind en in de zon maar vooral de uit de wind was erg prettig. Dan de bloeiende waterplomp en een boer die werkt met een grote trekker om het land wat te egaliseren.



In Hoorn op de haven is het redelijk druk en verschillende pogingen om wat foto’s te maken is niet moeilijk ook de scheepsjongens van Bontekoe neem ik maar weer mee. Op de dijk richting Enkhuizen passeer ik een paar vakantiegangers uit Duisland met hun ligfietsen.




Zo halverwege komen er een paar mensen omhoog uit de berm het is Ed de Boer “de kano man” met zijn vrouw. Uiteraard stoppen en kletsen, Ed wilde wel eens in de Quest zitten om aan te voelen hoe dat is.
Later nog even gestopt bij de vakantiegangers die me ondertussen weer waren gepasseerd. In Enkhuizen nog even een bak kibbeling scoren en dan door naar Middenmeer waar de altijd actieve Jan Bouman weer zijn conditie op peil probeert te houden door een stukje hard te lopen.


Het blijft mooi onderweg met zulk weer ook na de 110 km van vandaag.

Geen opmerkingen: