25 juli 2019

Te warm om te fietsen, nee rijwind lost alles op



Hoe warm zal het vandaag worden, in Middenmeer blijft de temperatuur iets achter bij gistermiddag denk ik, het is nu 4 uur geweest en het is nu 36,2 gr. C. en gistermiddag was het 37 gr. C rond dezelfde tijd. Het ritje van vandaag moest indien mogelijk zoveel mogelijk langs het water gaan, dat lijkt mij nog het meest verfrissend gezien de verwachtingen, het is redelijk gelukt moet ik zeggen. Eerst maar naar Medemblik en dan via Enkhuizen en Hoorn verder langs de dijk en dan zie ik wel waar het tijd is om af te zwaaien naar huis.

Het loopt allemaal voortreffelijk, bij Medemblik is er weer een belangrijk zeilevenement want het “stikt” van één soort zeilbootjes die klaar gemaakt worden om het water op te gaan.
Verder nergens hindernissen tot aan de oprit vanaf Wijdenes naar de Zuiderdijk, een auto met Duits kenteken maakte daar een draai door in één keer dwarsop de dijk te staan waardoor ik vol in de remmen moest om een aanrijding te voorkomen, hij was ook in minder dan een seconde weer in zijn achteruit om de weg vrij te maken, gelukkig voor allebei zonder schade maar wel even flink schrikken.
Als ik net weer opgang begin te komen komt mij een fietser tegemoet en ik hoor in het voorbij gaan dat er iets naar mij werd geroepen, remmen en in het spiegeltje kijken, inderdaad er komt iemand terug rijden en zie daar is hij weer Ed de Boer, (voor de lezers de kano man met die grote snoek). Hij was deze keer op de fiets en zo sta je meteen weer een tijd te kletsen langs de weg.


Later als ik mijn weg weer vervolg is het eerst volgende “plaatje” van het bord van Katwoude, ik ben ondertussen Hoorn, Edam en Volendam al gepasseerd waarbij de dijk in het “palingdorp” wel erg vol was met deze hitte. Aan het eind van Katwoude even een paar foto’s maken van die minder mobiele “Quest” of zeg maar die grote klomp bij de ”Iréne Hoeve”. Ik ga net voor Monnickendam maar rechtsaf om de weg naar Middenmeer weer op te zoeken en kom zo na 144 km weer veilig in het dorp aan. Warm, ja, storend, nee, het ging weer allemaal vanzelf met wat extra drinken.





Geen opmerkingen: