24 juli 2019

Heerlijk rijwind



Ik heb een gevoel alsof het maandag is maar de oorzaak daarvan ligt bij mezelf, net een normaal weekend achter de rug, zondagavond thuis. Maar maandagavond alweer naar Tiny i.v.m. haar verjaardag. Ja als je met 4 families te maken hebt kan het best weleens een drukke dag worden en dat werd het ook een kleine 40 bezoekers die dan allemaal worden voorzien van koffie of thee met gebak en daarna volgen de gebruikelijk alcohol houdende drankjes maar het alcohol vrije gebeuren wint steeds meer terrein is ook dit jaar weer gebleken. Dan in de loop van de erg vroege morgen ook wel nacht genoemd, als alle visite weg is, de “handel” opruimen en afwassen en dan vanmorgen vroeg de zaak bekijken en het genoegen smaken dat het een mooi dag is geweest. En zo is de week wat “versnipperd” voor mijn gevoel, om weer zo snel mogelijk in mijn ritme te komen eerst maar even een rondje fietsen, met wat afslagen links en rechts zat ik zomaar weer richting de Zuidoostbeemster, je kan niet alle keren het HEM-rondje rijden en over Den Helder was ik ook pas nog geweest dus dan maar naar een plek waar je hart het meest naar uit gaat.
Terug ging ik via een andere route, o.a. via Middenbeemster waar ik om moest rijden vanwege de kermis. Via De Rijp kom ik langs het bedrijf van de Gebr.Barendregt  waar de boerderij van Aad en Marian een grondige renovatie ondergaat zo te zien, het wordt vast mooi daar ben ik wel zeker van.


Iets verder ter hoogte van Ursem lopen wat aparte weide grazers enkelen met een gewei en nieuwsgierige jongen. Thuis had ik het windschermpje verwijderd wat de wind vrij in het gezicht blies, heerlijk fris. Als ik aan de douche toe ben heeft het tellertje 90 km genoteerd voor vandaag.




1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Het viel sowieso mee gisteren. Hier in Zaandam werd de wind 's middags zuidwest en 'koelde' het wat af.