16 juli 2019

Ronde getallen.



En weer was ik even op pad, niet ver deze keer gewoon een buurtritje naar de “Zuidoost” om een heel klein klusje te doen, het stelde eigenlijk helemaal niets voor maar bijna elke week moet het gras naar de kapper dus dat zegt genoeg. Het toeval wilde dat vandaag Bram en Boris bij oma zouden komen lunchen vanaf Oostzaan naar de “Zuidoost” is niet ver maar je moet wel even trappen en dat hebben ze afgelopen zondag ook gedaan.
Samen met hun vader Eric en ook de jongste, Thomas was toen mee, zijn ze vanaf Oostzaan naar Bovenkarspel/Grootebroek gefietst met een omweg wat samen 120 km opleverde dus het is ze niet vreemd een stukje fietsen.
Ikzelf start langs de Alkmaarseweg en kom een stuk bermbloemen tegen wat er op lijkt, een prachtige variatie van kleuren.
Als ik ben Tiny kom wordt er meteen koffie met koek geserveerd en zitten we onder het genot van één en ander gezellig te kletsen tot ik overeind ga en de motormaaier van “stal” haal en de ronde doe. Even later komen de beide kleinzoons, het zijn geen kleine zoons meer met hun lengte van 1.82 m. en de andere 184 of iets in die richting, bomen van kerels ondertussen.
Als ik na de lunch opstap komt Bram aanrennen, stop opa nog even een foto net als U van ons heeft gemaakt afgelopen zondag. En zo geschiede geen selfie maar door een “professionele” fotograaf.



Via Middenbeemster en De Rijp en nog wat meer dorpjes kom ik weer in de polder die langzaam steeds geler begint te kleuren door het rijpende graan. Als ik thuis de GPS vergelijk met de teller in de fiets scheelt dat verrekt weinig op deze 100 km

.

Geen opmerkingen: