04 augustus 2020

Gewoon een "stukkie" fietsen



Een heel verschil met gisteren, geen regenwolkje te zien, laat staan dat er regen viel het was alles zon wat de klok sloeg.
Ik had Tiny beloofd dat ik voor wat aardbeien zou zorgen dus een op en neer-tje naar de “Zuidoost” is meteen geregeld. Ik wist dat ze op dit moment even niet thuis zou zijn dus de aardbeien op het aanrecht gezet een bakkie cappuccino voor mezelf gemaakt en de klus geklaard.


Daarna via Purmerend langs het Noordhollands kanaal, aan de rechterkant zie je veel vee en links is het kanaal. In één van de bochten uit veiligheid voor mezelf en anderen stoppen en voorzichtig het schichtige paard dichterbij laten komen, het meisje bedankte me diverse keren en zei ook nog toen het beest begon te springen, “Als hij maar niet in het water terecht komt” het ging allemaal goed en iedereen was weer opgelucht en zij vooral.

Iets verder zag ik iets wits in het grasland staan en kon niet onderscheiden of het nou een zwaan was of een zilverreiger, flink inzoomen en nu zie ik dat het een zilverreiger was die toilet aan het maken was op één poot. Bij Spijkerboor passeerde een echtpaar, beiden in een kano richting Wormerland via het water.


Ik heb mijn route een beetje aangepast en zag in de Heerhugowaard dat de zonnebloemen niet alleen in Frankrijk bloeien en zo kwam ik bij zus Gerda aan de Obdammerdijk waar koffie en koek meteen tevoorschijn werden “getoverd”. Bij kletsen en weer de laatste etappe “volmaken” naar Middenmeer wat een totaal score bracht van 109 km.

Geen opmerkingen: