03 augustus 2020

Van zon naar douchen onderweg



En we gaan weer gewoon verder hoewel de berichten voor vandaag niet zo geweldig zijn lijkt het allemaal erg mee te vallen. Eerst een paar boodschappen doen en na wat huiswerk, een bakkie doen en omkleden. Af en toe de zon erbij, het komt helemaal goed.
Bij het verlaten van de polder zag ik iets wat bij mij wat vreemd overkomt, zo te zien een hele berg tarwe op een hoop buiten gestort. Zoiets ken ik wel uit het verleden als de opslag binnen vol was dan moest je wel eens iets bedenken maar dat kan nu nog niet aan de orde zijn, of het is nog oude oogst die i.v.m. onderhoud alvast naar buiten is gebracht, ik weet het niet.




Ik toer lekker door en kom steeds dichter bij Callantsoog waar de bloemen nog steeds volop in bloei staan, een prachtig gezicht.

Door Callantsoog richting Den Helder is het vrij druk op het fietspad met vakantiegangers, de lucht begint ondertussen erg bedenkelijke kleuren te presenteren, zal dit wel goed blijven gaan? Ik was niet van plan om terug te keren dus we zien wel wat het gaat worden. Nou, ik weet het inmiddels, door de “Donkere Duinen” begon het licht te spatten maar na enkele honderden meters voor de “zeepromenade” ging de “hemelsluis” open. Gelukkig had ik de kap er al op gezet en zat ik droog, hoewel, als het zo hard gaat komt er overal wel water door. Bij de TESO-boot was het erg druk en stapvoets gingen de auto over de weg en ik moest stoppen omdat de fiets begon te “zwabberen” achter lek en dan een band vervangen in de stromende regen is weer een nieuwe uitdaging, het is allemaal gelukt en mijn regenjasje kon weer in de fiets voor ik verder ben gegaan.
De regen is ondertussen bijna verleden tijd en alles lijkt weer als vanouds te worden, heerlijk verder fietsen om nog even een bedenkelijk plaatje te schieten bij het begin van de “Korte Afsluitdijk” het zal toch niet nog een keer zo te keer gaan. Het bleef droog en na 73 km kon ik thuis één en ander droog maken en de band gaan plakken en toch heb ik weer genoten.

Geen opmerkingen: