21 september 2020

Een zomers toertje om "De Noord"

 

119 km

En weer is er een nieuwe week van start gegaan zonder dat we er zelf iets aan hebben gedaan, ’t gaat gewoon door en zo worden we allemaal ouder en ”wijzer”. Dat laatste trek ik wel een beetje in twijfel want wie gaat er nou voor z’n plezier weer 119 km fietsen, ik zei “de gek”. Het was er weer echt weer voor, geen wind en volop zon en ik heb er weer van genoten.

De "huistuinenkeukenfiets"

Afgelopen week zaten we met z’n vieren in Beekbergen en is de “huistuinenkeukenfiets” flink uitgeprobeerd en dat is ook goed bevallen maar er gaat toch niets boven de Quest.
Bij Den Oever zijn alle vissersschepen op zee


Heel voorzichtig past net

Bij Den Helder wachten op de boot ? 

... hij komt er aan

Eén van de Wieringer vissersboten
 in het Marsdiep

Het water is niet te diep
Hij kijkt over iedereen en alles heen


Na de duinen de bossen
bij Schoorl

Na de duinen de bossen
bij Schoorl

Nederland is over bevolkt ook 
door de koeien

Vanmorgen eerst de was aan de lijn daarna omkleden en richting het noorden en dat is voor mij richting Den Helder, deze keer via Den Oever een heerlijke rit waarbij ik in Den Helder flink moest omrijden om weer op de vaste route te komen. Langs het Marsdiep door de duinen en via Petten naar Hargen waar het nog vrij druk was, iedereen wil die laatste zomerse dagen volop meemaken.
Door de duinen naar Schoorl en dan weer richting Middenmeer waar het net 119 km is geworden.

Geen opmerkingen: