15 juni 2021

Een aardbeien ritje.

 


En ook vandaag was het bijzonder mooi weer, hier in de kop van Noord-Holland was het de hele dag zonnig en gelukkig wat minder warm als gisteren. Gister kreeg ik een app van mijn zoon dat hij vandaag thuis zou zijn dus als ik zin had in koffie dan kwam dat goed en zo ging ik vanmorgen van start richting Alkmaar. Net toen ik de polder achter mij liet en er verkeer van links kon komen uit de richting Medemblik hoorde ik iemand heel hard roepen, remmen en stoppen.


Het was Dirk de Vries met zijn fietsmaat Jan Kolenberg dus even bijkletsen en dan weer verder ze gingen ook naar Alkmaar en zo bleef ik er een aantal kilometers achter hangen. Toen ik weer op de rechte weg kwam en passeren via de weg mogelijk was heb ik “gas”’ gegeven en heb de mannen niet meer gezien.

Bij Gerard mijn “bolide” in de garage en dan koffie met koek op het terras. We zaten gezellig te kletsen en vertelde Gerard dat onze caravan was verkocht door Bianca aan mensen die ze kende in Oudemirdum. Eenmaal weer voldaan en voorzien van al het nodige werd de stalen garage deur weer geopend en kon ik de vrije wereld weer in.

Via wat omwegen naar de Lekermeer waar op de T-splitsing Grootweg-Lekermeer weer aardbeien aan de weg staan als het lukt. Inderdaad er staan weer voldoende bakjes op liefhebbers te wachten. Een paar bakjes in de Quest en deze doorbrengen naar Tiny in de “Zuidoost”. Het gaat allemaal goed en het eindresultaat is zoals ik had verwacht, Tiny niet thuis en ik weer na afleveren van de doosjes met zonnekoninkjes naar Middenmeer.


Eerst nog even een foto maken van de bloeiende Allium, een sier ui die opvalt.

Tussen Bobeldijk en Berkhout moet ik uit eigen veiligheid even in de berm wachten tot het tegemoet komende verkeer voorbij is. Het paard werd meteen onrustig toen hij dat gele “ding” zag.




Maar alles kwam goed, mijn bijna laatste stop was om het gezin Bergeend goed op de foto te zetten en in de polder nog een foto van het in aanbouw zijnde bedrijf wat een groot deel van zijn “eigen” melk verwerkt “Klaver Kaas” een grote veehouder hier in de regio. Thuis gekomen was het toch weer een hele afstand terwijl ik me had voorgenomen om vandaag wat rustiger aan te doen en ik weet niet of 116 km nou garant staat voor “rustig aan doen”.

Geen opmerkingen: