30 juni 2021

Een zinnig ritje

 

58 km

Ik zou vandaag thuis blijven, de weerprofeten hadden voor de hele dag regen beloofd in de kop van Noord-Holland en gisteren had ik al genoeg gehad dacht ik. Dus eerst in huis voor “Miep Kraak” spelen en met stofdoek en stofzuiger door de hele “tent” en als je dan een “vroeg spook” bent begin je op tijd en voor je het beseft ben je klaar. En dan zie je dat het nog steeds droog is, zou ik dan toch maar even een klein rondje doen. Ik bedenk dat we morgen op verjaarsvisite gaan bij zwager Leo die als het goed is 84 kaarsjes uit mag blazen en zijn vrouw Riet had laatst al gezegd “Als je weer om aardbeien gaat houden wij ons aanbevolen” dus als ik nu kijk of ze er zijn breng ik gelijk een paar bakjes voor z’n verjaardag en heb ik meteen een mooi ritje voor de boeg. Maar ja als je dan niet in de weerprofeten geloofd en je gaat van start dan loop je het altijd op en dus ik ook, nauwelijks de polder uit begon het voorzichtig te regenen. Even volhouden en dat heb ik gedaan tot ik in Zwaag was daar was het droog en bij de familie even een bakkie gedaan en mijn presentje afgeleverd waar Riet gelijk van begon te snoepen.

"De Oude School" mijn geboortehuis

Hierna weer op huis af via een kleine omweg via Zwaagdijk waar ik voor het eerst moest stoppen voor de oversteek met stoplichten op de plaats waar mijn geboortehuis, “de Oude School” staat. Ooit was dit een school en woonden wij in het rechtse gedeelte en waren er 2 klaslokalen, later is dit omgebouwd naar 3 kleine woningen.
Warmwater diep uit de grond halen
voor de kassen

Even stoppen voor de eenden familie


Een klein stukje Google

Via Wervershoof en Medemblik naar de polder waar ik op de “Nieuwlanderweg” moest stoppen voor een eenden familie die de weg overstak. Iets verder wordt gewerkt aan de warmwater voorziening voor de kassen wat diep uit de grond wordt opgepompt en op de hoek van de Tussenweg ben ik nog even gestopt om een foto te maken van één van de omstreden gebouwen die de polder ontsieren, in dit geval is het Google.
Thuis is ie op z'n best

Thuis nog maar even een prettiger plaatje van de beginnende bloei van de hortensia samen met de Quest die vandaag weer 58 km heeft bijgedragen aan menselijk geluk.

Geen opmerkingen: