14 juni 2021

Een ommetje met een goed einde

 

155 km

de één fietst en de ander supt 

En weer moest ik de route aanpassen, het zit zo, nu ik weet dat de aardbeien vandaag of mogen weer aan de weg staan was het de bedoeling om aardbeien te halen (en te betalen wat soms door mensen bewust wordt vergeten), bij het stalletje langs de weg en dan die bij Tiny brengen. Helaas wel lege bakken maar geen aardbei te bekennen, jammer dan maar even langs gaan zonder aardbeien maar ze is er niet en na een belletje weet ik dat ze op de tennisbaan staat even “enkelen” met haar tennismaatje Zsuzsi de Jong, twee “jonkies” niet voor een kleintje vervaard.
Volgermeer polder

Volgermeer polder

Volgermeer polder

Volgermeer polder

Volgermeer polder

Ik heb toen mijn route aangepast en kwam zodoende in een heel ander regio terecht en weet nu dat er in de Volgermeerpolder een hoop bloemen bloeien op deze grote vuilnisbelt en




dat de omleiding nog steeds van kracht is dus weer langs de geraamtes waarbij ook de rollator in ere wordt gehouden. Even later door Zuiderwoude en zo naar de dijk langs het Markermeer om even op




Marken bij “Het Paard” langs te gaan dat tot mijn verbazing helemaal in de steigers staat voor onderhoud neem ik aan. Er komt net een bootje langs met een flinke golfslag en snelheid, die nog even meepikken en dan weer verder richting Volendam enz. Even verder komt een meisje aanlopen met een prachtig wit paard, stoppen en wachten, de oren gingen meteen recht omhoog en het meisje al pratende wist hem te kalmeren zodat we allemaal weer opgelucht verder konden. Dan door Monnickendam, Volendam en Edam om de laatste kilometers te maken richting huis. Als ik nou nog even langs de route van vanmorgen ga, wie weet staan er nu wel aardbeien.


Ik heb geluk van ver zie ik ze al staan, super meteen 2 doosjes in de Quest en  € 6,- in het busje en thuis meteen even gesnoept en dat na 155 km, mocht wel ik had het verdiend.

Geen opmerkingen: