09 juni 2021

Het leven is waard om te leven.

 



Mensen wat is het toch genieten met zulk weer en dan nog een heerlijk rondje fietsen louter voor je plezier en dan onderweg nog een “appje” krijgen dat kleindochter Fleur geslaagd is voor haar rijbewijs, het kan allemaal niet op, met recht, wat is het leven mooi. De planning was om even naar Zuidoostbeemster te fietsen, Tiny zou thuis zijn, maar voor ik zo ver was kwam er bericht dat ze naar Oostzaan zou gaan dus even de koers wijzigen en dan komen we elkaar zo maar weer tegen. Het is zonnig en windstil, eerst nog even koffie en dan gaan met die “banaan” richting Oostzaan, zonder omwegen is dat 55 km en terug zie ik wel.





Het is rustig langs de Oostdijk en zo kwam ik op tijd voor de koffie in het “Zaanse”. Even kletsen en daarna weer door, ik had bedacht dat ik gelijk wel even naar Zaanstad kon rijden om te kijken of een vroegere schoolmaat van de Handelsavondschool mogelijk thuis zou zijn. Met een mooie slinger kom ik in het drukkere verkeer met stoplichten enz. Het is al meer dan een jaar geleden dat ik er ben geweest maar zonder problemen reed ik er naar toe. Ik had geluk Jaap v.d. Jagt was thuis en kwam toevallig net naar buiten om zich in de schaduw te “nestelen”. Onder het genot van een heerlijk glas fris hebben we heel even bijgepraat omdat hij en zijn vrouw op tijd weg moesten om naar een dochter op bezoek te gaan die in Utrecht verbleef met gezondheidsproblemen.



Van Zaanstad ben ik via “De Zaanse Schans” richting de thuishaven gereden al moest ik op een bepaald moment uit de fiets om die op het voetpad trekken, een paard wilde niet vooruit maar wel achteruit en zo zouden we nooit verder komen, pas toen de fiets echt aan de kant stond lukte het en was de jonge amazone heel blij en bedankte diverse keren.


Net voor West-Graftdijk zag ik 4 volwassen mannen met bootjes spelen op het Noordhollands kanaal zo zie je maar iedereen heeft een afwijking ik met de Quest en de mannen met een “klomp met een zeiltje”. Vervolgens richting Neck en Purmerend en dan naar Alkmaar en uiteindelijk Middenmeer waar de dagteller 137 km aangaf voor vandaag.

Geen opmerkingen: