10 mei 2023

Klussen in de tuin




Ik had het op mijn manier druk vanmorgen, de aanhanger ophalen bij Tiny twee flinke struiken omhalen en afvoeren naar de stort, planten kopen bij een tuincentrum en dus niet fietsen. Alles ging zoals zo vaak in sneltrein vaart en om 12 uur was alles opgeruimd en af gevoerd en zat ik rond half 1 aan een heerlijke uitsmijter en meteen “broeden” op de vraag zal ik gaan fietsen. Het werd een positieve beslissing, ik heb een rondje gefietst weer het bekende HEM-rondje.


De eerste foto’s waren van vluchtende ganzen met pullen die uit de sloot het grasland indoken om aan die gevaarlijke gele gekko te ontkomen.



En dan volgen de standaard afbeeldingen van onderweg, op de dijk door Hoorn en Enkhuizen en tot slot door Medemblik.





Bij Middenmeer is er een kleine opstopping van mensen die foto’s maken van een paar percelen bloeiende tulpen. Het “grappige” is dat er een bord staat van de teler met een duidelijk opschrift, helaas Duitsers lezen slecht Hollands als het ze niet aanstaat, ze liepen min of meer dwars door alles heen,

ook “stoffel” liet zich weer zien en mag vandaag ook nog een keer mee in de serie die na 91 km werd afgesloten.


Geen opmerkingen: