15 april 2019

Dat was dus een "vluggertje"



Vandaag even een “vluggertje”, straks nog de laatste keer wat meehelpen bij de verhuizing van de laatste stukken naar het nieuwe onderkomen van Gerard en Marjon in Alkmaar. Het weer is voortreffelijk en de Quest is voor mijn gevoel, met zijn nieuwe wielen, weer tot alles is staat. Ja, maandags was het vaak even op en neer naar Oudemirdum, maar dat moet ik voorlopig uit mijn hoofd stellen gisteren zijn we daar nog geweest met de auto vanwege de 18e verjaardag van kleinzoon Thimo wat gisteren werd gevierd en hebben toen nog een prachtige wandeling gemaakt door het bos in hetzelfde dorp, ik zal er straks nog even een paar foto’s van bij plaatsen.
Omgezaagde naaldboom waar de hars uitdruipt

Een klein bosmeertje 
Vanmorgen ben ik weer even het vaste ritje gaan maken maar nu in omgekeerde volgorde niet HEM maar MEH leek met prettiger door de stevige wind uit het oosten.
De eerste ganzen met aanwas.

en er zijn er weer genoeg

Zeilen bij Enkhuizen

De Dromedaris op de hoek van de haven

Ook hier aanwas van jonge gansjes.
Net na Medemblik zag ik de eerste ganzen met jonge aanwas en bij Enkhuizen ging er net een zeilboot het IJsselmeer op terwijl net na Hoorn ook al jonge ganzen liepen met het ouderpaar.
Bij Bobeldijk bloeit het ook

Van Benningbroek naar Abbekerk langs de A7
Bij Bobeldijk nog even een baan tulpen “vastklikken” en dan het laatste stukje naar Middenmeer via het fietspad langs de A7 bij Abbekerk, schitterend wat weer een super ritje en ruimschoots op tijd om te assisteren bij het transport van de laatste spulletje en dat alles na 92 km.

Geen opmerkingen: