17 april 2019

"Uitenthuis"





Donderdag, wat vliegen die weken toch snel voorbij, voor je het beseft is het alweer weekend. Vanmorgen bedacht ik dat een piep klein rondje me wel zou passen en inderdaad het was niet ver maar wel leuk.
Heel kort richting Obdam en dan oppassen bij de “hanen” houder, er lopen alle keren een heel stel hanen langs de weg bij de molen van de Berkmeer en dat was nu ook het geval en ze zijn altijd mooi van kleur.


Iets verder weer een bollenveld, als ik bij elk veld met bloeiende tulpen zou zijn gestopt voor een foto dan zou ik vanavond pas thuis zijn gekomen, echt ’t stikt ervan, overal die heldere kleuren. Ook wordt er op heel veel percelen al met de regeninstallatie gewerkt om de bloeiend tulpen toch vooral van voldoende water te voorzien en gelukkig hebben we hier in Noord-Holland enorm veel water langs elk perceel loopt wel een sloot of kanaal. Zoals ik al zei, een kort rondje deze keer en dat bleek wel omdat de fiets na 66 km weer binnen stond.

Geen opmerkingen: