03 april 2019

Gewoon doorgaan.

97 km


Het Afsluitdijk verhaal moeten we voorlopig maar laten rusten, niet meer aan denken en gewoon een ander pad zoeken. Nog even dit, ik heb wel een reactie gekregen per mail over de vraag hoe ik ooit naar de andere kant kan met een Velomobiel en dat staat zwart op wit als volgt: Indien u over de Afsluitdijk wilt verzoeken wij u uiterlijk 2 dagen van te voren te melden bij Loket Afsluitdijk. Met u wordt dan een tijdstip en locatie afgesproken waar u wordt opgehaald. Wij hopen dat u op deze manier geholpen bent. Ik ben zeker van plan dit een keer uit te proberen maar dat wordt dan wel juli als de dijk Enkhuizen – Lelystad weer open is voor fietsers dan kan ik weer rondje om.
Dreigende luchten

Een volle wei

Wel voorrang verlenen

Eén boot en het begin van regen ?

Een zilverreiger in rust

Dezelfde, klaar om weg te vluchten

Een verkeersblokkade in de polder.
Vanmorgen stond het naar regen dus een klein rondje en niet te ver van huis, eerst naar Obdam om een bakkie dan door naar Berkhout en als ik toch in die richting zit kan ik gelijk het H.E.M. rondje er aan vast knopen. Hier en daar lijken de weiden wel overbezet, ’t stikt van de koeien, in Scharwoude beginnen de lichten te knipperen bij de spoorweg overgang dus stoppen en wachten voor zo’n snel gevaarte. Na Hoorn zie ik dat de bewolking wat dreigender wordt maar voorlopig ga ik gewoon door om via Enkhuizen, met de wind in een gunstige hoek, op de dijk naar Andijk te rijden waar een zilverreiger op afstand nog wel te nemen is maar amper had ik de tweede foto afgedrukt of de “vogel” was gevlogen, schuwe beesten dat staat wel vast. Na Medemblik door de Wieringermeer langs de Koggerandweg waar de weg is geblokkeerd door een auto die de restanten ophaalt van het wegonderhoud. Thuis gekomen is de teller op 97 km blijven steken en met een goed gevoel gaat de Quest weer op “stal”

Geen opmerkingen: