01 april 2019

Ik was een beetje dom of stom.











Ja en wat doe je na zo’n “bewogen” dag als gisteren, er is van alles mogelijk maar ik ben maar een klein stukje gaan fietsen. Gistermorgen op tijd naar Den Oever i.v.m. de afspraak dat ik zou komen bij het overleg/interview met de mensen van de krant en de NOS, het was leuk maar ik had niet verwacht dat er gebruik van zou worden gemaakt in de journaal uitzending omdat het massale fietsen toch interessanter leek. Maar toch om 20.00 uur verscheen het verslag in beeld waarna de telefoon en de app berichten meteen begonnen te piepen en te klikken alsof er alarm was. Op facebook staat een stukje over Tonnie Tuinte die er ook was , heel uit Hengevelde Overijsel,(even zoeken via Google naar  WN veur&deur Hengevelde en dan naar beneden scrollen om het verslag te lezen.) Ik ben eerst richting Zwaagdijk gefietst en kwam weer voor een gesloten deur en dat was op Andijk al niet veel beter, dan maar een klein rondje binnendoor en buitenom. Ik zag weer heel veel van bloeiende bomen en tulpen tot heel veel zwanen, de plaag komt eraan let maar op, maar ook dat Medemblik, met weinig van die ouwe boten langs de kant, best mooie geveltjes heeft langs de haven. Ook keek ik wat vreemd op dat het stukje grond langs de Flevoweg, waar vorig jaar hoge bomen en struiken werden gekapt en nieuwe kleine struikjes werden geplant, nu weer leeg is gemaakt en er staat nu een installatie om kabels en of leidingen onder de Flevoweg en A7 door te boren of i.d. , zo houd je werk dat is zeker. De laatste paar  honderd meter voor ik thuis was moest ik lopen weer lek, thuis ”geopereerd” en zoals ik had verwacht, lek door een spaak of spaken. Ik had al aangegeven dat ik om nieuwe wielen zou gaan en Theo eerder gevraagd of die op voorraad waren, geen probleem dus omkleden en op naar Dronten, ik was er echt klaar mee, had ik eerst nog maar een keer gebeld, stom stom stom MAANDAG GESLOTEN stond er op een bord voor het raam. Dus morgen opnieuw en zo kwam er een einde aan een rondje van 77 km op een niet echt rustig verlopen dag. Bovendien gaf Bianca via een app aan dat ze me nu al miste op zo’n prachtige fietsdag maar helaas die “rotdijk”

Geen opmerkingen: