30 april 2019

Waar blijft de tijd ?



Wat een verschil met gisteren, toen de hele dag volop zon en vandaag was er totaal niets van te zien en de temperatuur laat het ook flink afweten, vanmorgen 6,4° C. toen ik van huis ging zo rond 9 uur en nu bij thuiskomst 11,4°C. en ondertussen is het wel 15.45 uur geworden. En dan te bedenken dat volgens de berichten het donderdag nog kouder gaat worden. Toch met de fiets op verjaarsvisite, deze keer naar Oostzaan, Patricia is vandaag de gelukkige samen met haar broer Remco die 2 jaar jonger is, maar wel allebei op 30 april. Het is voor mij een standaard ritje en dan maakt het meestal niet uit of ik linksom of rechtsom een route neem de afstand ontloopt elkaar nooit veel.


Ik ga nu via Avenhorn en kom over de brug de Beemster in rijden, alles loopt lekker totdat ik flink in de remmen moet om geen schade op te lopen, er staan twee auto’s geparkeerd langs en op het fietspad, heel voorzichtig kan ik er net tussendoor, het blijft opletten ook op het fietspad. Na Middenbeemster, langs de Rijperweg, worden tulpen “gekopt” met de machine, ik ben nog van de generatie die dit met de hand deed één voor één de bloem omkiepen en in de mand gooien, het gaat nu 100derden keren sneller.  In Oostzaan is het gezellig en als ik me heb omgekleed komt Tiny ook al, koffie, gebak en kletsen zijn de meest gebruikte ingrediënten. Later nog een paar kleinigheidjes verhelpen en na de lunch  weer opstarten naar Middenmeer, uiteraard neem ik nu een andere route, en ga





via ’t Twiske waar altijd wel iets te zien is in de natuur, richting Purmerend en dan over de Oostdijk naar Oosthuizen enz. richting de polder.



Op het perceel langs de Flevoweg, waar Google aan het bouwen is groeien paardenbloemen bij het leven die allemaal zijn uitgebloeid en klaar staan om het zaad te laten uitwaaien over de rest van de polder, wat had mijn vader hier toch altijd een hekel aan, hij zei dan ”Ze komen allemaal weer op en wij moeten ze met de hand weer verwijderen”, ja zo ging dat in die tijd. Als ik weer thuis ben heeft de teller vandaag een kilometer meer verzameld als gisteren en zo werd het nu dus 107 km maar wel weer prettige kilometers.

Geen opmerkingen: