08 april 2019

Zomer tour om de Noord.



Daar gaan we weer, hoogzomer als je naar buiten kijkt, maar zo erg is het nu ook weer niet maar voor de tijd van het jaar springt deze dag er wel behoorlijk uit. Omdat ik morgen andere bezigheden heb neem ik het er vandaag nog maar weer even van en probeer een wat ruimer rondje te “forceren”.  Het werd uiteindelijk 134 km en daarbij heb ik het gevoel dat het wel goed is voor zo’n gewone maandag.


Eerst maar eens via Den Helder waar de boot voor Texel weer wordt volgeladen met auto’s enz. iets verder op zee zie ik een helikopter die bij een boot wat oefeningen doet met de bemanning, helder is het niet maar met wat inzoomen krijg ik toch nog een redelijk beeld. Net als van de zeilboot die rustig op de Noordzee zijn bestemming zoekt.



Even langs fort “Kijkduin” waar een hele bus vol Denen even de benen mag strekken door een bezoekje aan het fort en één van de passagiers kan het maar niet vinden met zijn foto apparatuur. Vervolgens langs de Konikpaardjes die rustig pootje baden en als ik later voorbij Callantsoog de bocht neem naar het noorden staan de hyacinten in vele kleuren langs de weg dus even een foto maken.


Bij Hargen is nog weinig anders geworden als ik me het vorige beeld nog kan herinneren. De jutter staat er nog, alleen het helmgras is wat hoger gegroeid en de lagune is er ook nog met uit de wind veel toeristen.


Wel is het bord met passende tekst wat netter uit de verf gekomen en dan weer door, via de duinen enz. richting




Bergen aan zee waar het al een drukte van belang is op de boulevard, nog even de afslag door de duinen naar Egmond en Egmond aan de Hoef waar ik  even stop om een foto te maken van de ruïne, een mooi stukje waar een, naar later bleek, Chinese meneer graag wat foto’s wilde maken van de Quest en selfies met mij erop, helaas de enige taal die hij sprak was chinees waar ik geen woord van kon volgen meer we gingen allebei weer blij verder. Dan via Alkmaar en Scharwoude naar Middenmeer waar zoals ik in het begin al heb aangegeven de 134 km zijn volgemaakt.


Geen opmerkingen: