02 april 2019

Proefrit op nieuwe "voorpoten"



Het is gelukt, vanmorgen wederom richting Dronten om een stel complete voorwielen op te halen na de miskleun van gistermiddag, een sof reis omdat ze bij Velomobiel sinds een half jaar op maandag gesloten zijn, heel verstandig anders komen ze nooit aan een vrijdag toe, iedereen komt in het weekend voor één of ander. De reis heen en terug verliep zonder problemen, wel zag ik dat er heel wat is gebeurd langs de dijk Enkhuizen – Lelystad kort onder Enkhuizen hele stukken strand zowel rechts als links van de dijk.

Eenmaal weer thuis was het sleutelen geblazen maar rond de middag was dat weer klaar en kon ik nog een stukje proefrijden. Richting Afsluitdijk om er toch maar zeker van te zijn dat het serieus was en geen 1 april grap dat het fietspad dicht zou zijn, nou het is zeker geen kans meer op doorgang.

In de Hofmanshaven ligt een “cruiseschip”( slaapschip) voor personeel dat aan de dijk gaat werken en we kunnen alleen maar hopen dat het echt achter de rug is over 3 jaar, maar zonder pessimistisch te zijn, zulke projecten vallen altijd miljoenen duurder uit dan nu is begroot, let maar op. En dan ontstaat er stagnatie in de oplevering, het zal echt spannend worden.





Iets waar ik nu wel naar toe durfde fietsen was het “Waddenbelevingspunt” over een “Questbreed” smal paadje kwam ik bij het uitkijkpunt. Ik was hier al een keer eerder geweest maar was toen op de gewone fiets en er was nu verder geen kop te zien dus dan met de Quest.

Terug nog even langs het “Huis van de Wadden” maar daar was de straat opgebroken dus via een ander route op huis af omdat de regen steeds dichterbij komt en ik graag droog thuis wil komen. Als het water laag is staat een heel stuk van het Wad ten noorden van Wieringen echt droog en in de zomer stinkt dat ook nog heb ik al eens gemerkt. Na ruim 43 km was het proefritje weer afgewerkt en nauwelijks 5 minuten binnen begon het licht te regenen.

Geen opmerkingen: