09 maart 2020

Een mooi weer ritje




93 km

Je moet niet te lang afwachten als je net als ik, een mooi weer fietser bent, vandaag droog en heerlijk fietsweer en voor morgen lijkt het weer wat natter te worden. Maandag gold in het verleden eigenlijk als de “Friesland dag”, even op en neer naar Oudemirdum, helaas geduld is een schone zaak, nog ruim 2 jaar wachten. Als het weer wat vaster wordt ben ik toch zeker van plan om de taxi-bus weer te bestellen om me met de fiets naar de andere kant te brengen en dan naar mijn dochter om terug via Emmeloord en Lelystad- Enkhuizen weer op huis af te gaan, maar dat is dan altijd minimaal 175 km fietsen en 30 km taxivervoer. Het nadeel vind ik dat je 2 dagen van te voren moet bellen voor de taxi-bus dus wat vaster weer is wel gewenst. Vandaag heb ik weer een redelijk bekende route gereden, Hoorn, Enkhuizen, Medemblik inderdaad het HEM-rondje.
Eén van de vele witte zwanen

Op de dijk langs het Markermeer
Voor ik bij de dijk was zag ik weer op diverse plaatsen de grote witte watervogels maar elke keer denk ik dan “’t zijn wel prachtige vogels die zwanen afgezien van de grote aantallen die er zijn en komen”. Eenmaal op de dijk gaat het weer gesmeerd en zie ik dat de km-teller weer zijn best doet, ’t gaat heerlijk.
Aalscholvers in de Sassluis

Links bij het oranje kleed de Sassluis
met de afsluitende hekken

In Enkhuizen zijn ze bezig met onderhoud en schoonmaken van de Sassluis en in dat afgesloten diepe gat stikt het van de aalscholvers zag ik wel, er zal weinig vis overblijven op dat punt denk ik. Thuis gekomen staat de dagteller op 93 km een lekkere oefening voor straks weer wat langere ritjes hoop ik.

Geen opmerkingen: