12 maart 2020

Quest 402 zou bij mij 10 jaar zijn geworden





Te veel wind is de oorzaak dat ik me niet langs de weg zal begeven met de Quest en de vooruitzichten voor volgende week lijken een stuk beter dus hoop doet leven. En toch is het een “gedenkwaardige dag” nou ja zo erg is het nou ook weer niet. Mijn eerste Quest de 136 was ooit een luxe voertuig waar ik door een aanrijding in De Rijp afscheid van moest nemen dat was meen ik op 4 maart 2010. De wachttijd op een nieuwe was in die tijd tegen de 2 jaar maar door een telefoontje van Matthijs Leegwater die aangaf dat ik wel op zijn plaats mocht ging het veel sneller en toen ik in Dronten bij Velomobiel dat verhaal deed zei men daar “We zijn met een fiets bezig en die man wil een jaar uitstel vertelde hij vanmorgen dus…… “ . Een week later reed ik weer met de Quest 402 waar ik bijna 10 jaar met onvoorstelbaar veel plezier mee heb rondgereden. Dat was 10- jaar geleden, op een bepaald moment ging ik bij mezelf te rade “Zal ik nog één keer een nieuwe aanschaffen of ga ik met deze door, ik loop al aardig naar de 80 en ’t gaat een keer over, je moet jezelf niets wijsmaken”. Bij “toeval” kwam ik op de site van Velomobiel terecht en zag er een goeie tweedehands staan, maar gereserveerd, ik heb toen gebeld met Theo van Velomobiel, mocht die reservering niet doorgaan dan ben ik geïnteresseerd. Na verloop van een paar dagen was het rond en voor mijn gevoel heb ik nu een “nieuwe” Quest 687 waar ik nog jaren plezier van hoop te hebben.

Geen opmerkingen: