26 juni 2024

En toen ik weer kwam waren ze op

 


Gisteren waren we een dag op pad met het z.g. “Happen en Trappen” 67 km door Het Gooi en vandaag was ik weer alleen op pad. Ik had nog een sleutel van Tiny in de auto liggen die ik vandaag even terug zou brengen. En als ik dan die kant op ga is dat om deze tijd van het jaar via het aardbeien verkooppunt.  Ik had voor mezelf vastgesteld dat hij tussen half 10 en 10 uur met de eerste zending zou komen vanaf zijn pluklocatie en dat klopte vrij aardig. Ik stond nauwelijks stil en zag dat hij al bij de schuur was om te lossen. Ik heb even geholpen om de kar omhoog te trekken naar de weg en zag dat ik ongeveer de 7e was die als afnemer bestempeld kon worden, wat een “gouden tijden” , dat mag ook wel want vorig jaar ging een groot deel van de oogst verloren doordat een aantal van z’n kassen was ingestort. En dan door naar Zuidoostbeemster waar ik de 2 bakjes heb achtergelaten met het idee, zo rond de middag ga ik er op de terugweg weer langs en dan neem ik voor mezelf wat aardbeien mee. Maar dat liep ik op, toen ik er aankwam gingen de 3 afnemers voor mij met de laatste bakjes weg dus ik zat zonder aardbeien, volgende keer beter zal ik maar zeggen.


Als ik weer richting Middenmeer ga neem ik een andere weg langs de manége van de “Beemster Ruiters”. Achteraf niet zo gunstig omdat het laatste stuk is afgesloten wegens onderhoud werkzaamheden  dus ietsje omrijden.


Na de miskleun bij de aardbeien was iets verder een agrariër bezig om het hooi om te werken zodat het vandaag of morgen in de balen kan, maar het stoof al behoorlijk langs de weg waar hij weer keerde om de volgende baan te bewerken. Toen ik weer thuis kwam ben ik even terug gelopen om te zien wat er was genoteerd op de dagteller, ruim 84 km door een zonnig land.

Geen opmerkingen: