29 augustus 2024

Een nieuwe fase en start.


 Het was tot de ondergaande zon een echte feestdag, je zal het maar beleven.                                    

Vandaag is de start van een nieuwe levensfase 84 jaar is dit al geweest en de laatste jaren ga ik steeds meer beseffen dat het wel een klein beetje uitzonderlijk is. Niet die leeftijd maar wat er allemaal nog probleemloos kan en gaat. Het weer werkt wel enorm mee om leuk rond te toeren dat is in elk geval mooi meegenomen, maar dan nog. Ik krijg wel eens het idee dat je op deze leeftijd je gemak moet houden en dat probeer ik soms ook maar even zo vele keren mislukt dat. De drang om toch weer een rondje weg te trappen is vaak overheersend en zo was het ook vanmorgen, ik had al zoveel dagen niet in de Gekko Quest gereden dus het kan nu weer en dan is het meteen weer gaan met die banaan. Het voornemen was om rustig te beginnen dus niet direct naar Dronten gaan nog even geduld hebben, een rondje dicht bij huis om te beginnen en zo kwam ik weer hier en daar zonder koffie stop onderweg.

In de Beemster zie ik dat de ingezaaide koopakkers weer prachtig in bloei staan vooral ter ere van de bijtjes.



Bij de afslag van de Neckerweg met het Noord-Hollands kanaal zie ik meteen de route voor me, bij de molen rechtsaf met uiteindelijk richting Alkmaar en zo weer naar de thuishonk in Middenmeer waar de teller is gestopt op precies 100 km.

Geen opmerkingen: