09 september 2024

Veel zon en geen regen.

 


De dagen “vliegen” zo is het weekend en zo is het weer voorbij. Ik ga vandaag maar weer een keertje bij m’n jongste zus langs, vanmiddag zou het regen kunnen worden dus maar niet te ver van huis.

Via Medemblik waar een catamaran met bemanning het ruime sop kiest bij Medemblik. Via Wervershoof en Andijk kom ik op de weg waar ik wil zijn. Ik heb geluk, Lia is thuis en ze zegt: ”Heb je Sjaak niet gezien die is net de deur uit voor een rondje over de dijk” , niet gezien hij is de ander kant langs gegaan. We zitten een hele poos te kletsen onder het genot van een bakkie.


Als ik weer op stap neem ik de weg richting Zwaagdijk waar een brand een woning onbewoonbaar heeft gemaakt, en hoop dat het droog zal blijven er zijn heel wat vreemde wolken te zien die wel of niet neerslag zullen veroorzaken.


Via verschillende afslagen kom ik toch weer langs de aardbeien en kan het niet laten om weer een paar doosje mee te nemen, het kan nu nog. Het gaat nu verder via de Rijndijk naar Middenmeer waar de teller bij 66 km stopt en het is nog steeds droog. Ik ben net onder de brug door en hoor de belletjes dat hij open zal gaan voor een paar boten die ook verder willen.


Geen opmerkingen: