08 december 2009

Alles op één dag


Kees en Wim kwamen langs, hoe kan dat zo lopen zou je zeggen. Gisteravond had ik met Kees even mailcontact over wat we vandaag allemaal op het programma hadden, Kees gaf aan dat hij met Wim naar Purmerend zou gaan en ik zou vandaag bij mijn vriendin zorgen dat de groene aanslag van de brug verwijderd zou worden met de hogedrukreiniger. We moesten eerst ’s morgens naar een verjaardag in Purmerend en om 1 uur zouden we thuis zijn om te zorgen dat er koffie zou zijn voor de mannen zoals met Kees afgesproken. Ik ben dus vanmorgen in de Quest gestapt en naar Zuidoostbeemster gereden, daar aangekomen douchen, omkleden en naar de jarige in Purmerend. Vervolgens weer naar huis en nauwelijks waren we binnen of ik hoorde een claxon van een Quest, Kees draaide als eerst de brug op al snel gevolgd door Wim. Een leuk gezicht, een keer andere Questen op het erf, de mijne stond achter het huis. En dan volgt wat zo vaak het geval is , kletsen over, inderdaad, Questen, maar daarnaast ook de problemen van de CO2 uitstoot, uiteindelijk is onze conclusie dat er meer Questen moeten komen en minder auto’s langs de weg, het laatste zou ook in ons voordeel kunnen werken. Nadat de mannen weer waren opgestapt voor nog een stukje fietsen heb ik het “boeven”pak aangetrokken om vervolgens de slang uit te rollen en de HD-reiniger aansluiten op één en ander om zo flink druk op te kunnen bouwen en de brug weer veilig beloop en berijdbaar te maken. Na een uurtje was alles weer in het reine en na opruimen en omkleden nog vlug even een bakkie thee en dan weer op huis aan, dus een ritje heen, op verjaarsvisite, vrienden ontvangen en weer een zelfde ritje terug, echt weer een nuttige dag waar ik van heb genoten.

Geen opmerkingen: