07 december 2009

Sinterklaas was echt.




Plannen genoeg voor vandaag, allereerst was ik van plan om naar Kees van Hattem te fietsen in “De Waard”en dan samen met hem twee locaties aan doen. Op de eerste plaats, volgens Kees een z.g. weidemolen, in werkelijkheid “De molen van de Kerkepolder”, het zal wel hetzelfde zijn maar het klinkt alsof het meer inhoud heeft, Kees hij staat aan de Oude Gouw bij Wognum en als tweede was ik van plan geweest om in dit ritje ook even het fietspad “Over de Leek” in de route op te nemen. Op het laatste moment realiseerde ik mij dat Kees maandagmorgen een vaste trip heeft naar De Woude, dus even de route aanpassen. Dat was niet zo moeilijk, ik heb toen eerst even een CD gemaakt met wat foto’s van afgelopen zaterdagavond, Sinterklaasavond in Oostzaan. Helemaal onverwacht had de Sint nog tijd om langs te komen omdat er mensen niet thuis waren om de cadeautjes in ontvangst te nemen, maar aan de Rietschoot was hij welkom, ik heb nog nooit zo’n keurig verzorgde Sint ontmoet in al die jaren dat ik de “Goed Heiligman” mee heb gemaakt en dat zijn er ondertussen al heel wat. Maar goed een deel van de aanwezigen kwam uit Bovenkarspel en daar heb ik dus mijn route op geprojecteerd en de foto’s bezorgd via een CD-tje. Vanaf Bovenkarspel heb ik mijn rondje wat aangepast en ben door gegaan naar Hoorn, eerst nog met enige schroom omdat die omleiding door de stad mij eigenlijk helemaal niet bevalt, maar toch maar door de “zure appel” heen bijten en toen ik bij het Jan Pz. Coenplein kwam heb ik ook nog maar even een foto-tje gemaakt van de voorgevel van het “Oude” Westfries Museum, het is en blijft een mooi gebouw. Na Hoorn een stukje langs de dijk en zo weer binnendoor naar Obdam om even bij zus Gerda langs te gaan en koffie te drinken. De laatste etappe bracht me in no time weer in Middenmeer en thuis gekomen gaf de teller 99 km aan.

Geen opmerkingen: